woensdag 4 december 2013

De kogel is door de kerk

Het begon allemaal in......ehh.....nou, in ieder geval een tijdje geleden. 
We zaten eens te kijken waarop we zouden kunnen bezuinigen. Zo nu en dan kan dat geen kwaad, gewoon even alle kosten op een rijtje zetten en eens zien of er iets is wat ook wel minder kan. En dan kom je vanzelf op de auto terecht of, zoals in ons geval, de auto's. Ik rij elke dag 30 km enkele reis naar mijn werk, dus daar staat in ieder geval een auto voor klaar. Maar de andere auto staat een groot deel van de week gewoon stil te staan voor de deur. En dus geld te kosten.......daar valt dus wel wat te bezuinigen.

Nu klinkt dat wel erg makkelijk, hup een auto eruit en we houden weer wat meer over aan het eind van de maand. Maar die auto word in ieder geval gebruikt voor boodschappenritjes en die moeten ook wel gewoon door kunnen gaan. Dus minstens twee dagen per week is het wel wenselijk dat er een auto voor de deur staat. Dan moet ik dus op een andere manier naar mijn werk kunnen. Openbaar vervoer is een optie, maar is dat a) leuk en b) ook wel een besparing?? Kost tenslotte ook geld en daarnaast heb ik niet echt een rechtstreekse verbinding naar mijn werk en terug. Andere optie is een scooter, maar dat kost toch ook weer het een en ander aan verzekering, onderhoud en brandstof. En zodoende kwam vanzelf de fiets ter sprake: redelijk weinig onderhoud, geen brandstofkosten en op de koop toe gezond. Nu kan ik best wel een stukje fietsen en heb een sportieve fiets in de schuur staan, maar daarmee fiets ik dan ook sportief. Dat betekent dus zweten en om mezelf nu elke dag op mijn werk uit een lycra pakje te pellen, te douchen en om te kleden, daar heb ik geen zin in. Moet toch al vroeg genoeg mijn bed uit. Dus wat moet je dan om niet bezweet op mijn werk aan te komen....? Jawel, we gaan elektrisch fietsen!!!!


Hehe, dat was een lange aanleiding voor dit blog. Wat overigens mijn allereerste blog ooit is.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten